Desert flower

Waris Derire
Sa jag att jag gick på sydamerikansk dansträning med min pappa? Pappas höfter satt som en smäck... hehe... Om ändå jag hade haft filmkameran med mig.
Jag har precis suttit och sett på "En blomma i afrikas öken" på pappas lap top (för mamma glömde sladdarna till DVDn i Varberg. Skit bra!). Filmen var fantastisk och handlar om Waris Dirie som flyr från sin Afrikanska nomad familj eftersom hon är på väg att bli bortgift i ung ålder med en man som hade kunnat vara hennes morfar eller farfar. Dessutom är filmen sann och bilden ovanför är på den riktiga Waris Derire som nu är känd foto model. Filmen tar upp omskärelse som jag inte kan förstå hur man kan utsätta små flickor för! Läs om det HÄR.
Nu ska jag sova! Imorgon blir en lång dag på IKEA! Godnatt.
ENG: Did I tell you I went to south american dance with my dad? I wish I could put it on YouTube....
I saw the movie "Desert Flower". It was a really good movie and is about Waris Derire that escapes from her nomad family when she is about to get married to a man that could be her grandpa. Its a true story and the picture above is of the real Waris Derire as a famous top model. The movie also talks about FMG, that I can not understand people still do to young girls. Read about it HERE.
Time for sleep! Tomorrow will be a long day at IKEA! Good night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0